0.0 грн
Зробити замовленняКотушка запалювання у двигуні внутрішнього згоряння виконує функцію джерела високого рівня напруги. Завдяки цьому напрузі на свічці запалювання з'являється іскра, що займає паливо. При несправній котушці іскра не утвориться та автомобіль не може завестися. Як перевірити котушку запалювання мультиметром, розглянемо у статті.
Котушка запалювання – це компактний трансформатор з невеликою кількістю витків дроту товстого перетину в первинній обмотці та великою кількістю гвинтів дроту тонкого перетину у вторинній обмотці. На первинну обмотку котушки надходить 12 вольт від акумулятора. Електромагнітна індукція у вторинній обмотці створює на виході кілька кіловольт, які передаються на трамблер або блок запалювання залежно від типу машини та надходять на свічки запалювання. Між електродами свічки утворюється іскра, яка підпалює паливо у циліндрах.
Перевірити котушку запалювання мультиметром можна за умов особистого гаража.
Якщо у котушці пошкоджено ізоляцію, корпус або частину проводів обмотки, вона не видає напруги, і система запалювання не може працювати правильно. Вимір опору обмоток дозволяє діагностувати справність або несправність котушки запалювання.
Як перевірити котушку запалювання мультиметром? Про несправність котушки можуть говорити такі ознаки:
У старих автомобілях котушку запалювання можна перевірити на іскру, тобто послідовно викручувати свічки і перевіряти кожну при включеному двигуні. Звук двигуна не повинен змінюватися, якщо свічка з відключеним дротом справна. Цей спосіб не підходить для сучасних автомобілів, оскільки може зашкодити бортову електроніку.
Перевірка котушки запалення «на іскру» – це метод наукового підбору. Більш ефективний та простий спосіб – перевірити котушку запалювання за допомогою мультиметра.
Перш ніж перевірити котушку тестером, потрібно придбати мультиметр. Зробити це можна у нашому радіомагазині.
Опір котушки запалювання на первинній та вторинній обмотках, що вимірюється мультиметром, – це параметр, який можна знайти в технічній документації на автомобіль або в інтернеті згідно з маркою вашої машини. Важливо оглянути котушку на предмет сколів чи пошкодження корпусу та обмотки.
Перевірити котушку запалювання мультиметром нескладно. Частою причиною поломки котушки запалення є звичайне зношування внаслідок тривалої експлуатації. У такому разі необхідно замінити стару котушку.
Першим етапом перевірки працездатності котушки є візуальний огляд. Далі слід відігнути зафіксований фіксатор і зняти з блоку запалення або трамблера дроти, від'єднати котушку і витягнути її з автомобіля.
На мультиметрі слід вибрати вимір опору в Омах. Першим етапом щупи мультиметра стосуються один одного. Якщо мультиметр працює коректно, на екрані з'явиться одиниця.
Контактні вимірювальні щупи мультиметра підключаються до контактів обмоток котушки. Перевірити мультиметром котушку запалювання необхідно на кожній обмотці – первинній та вторинній окремо. Їхні параметри повинні відрізнятися один від одного.
Далі слід торкнутися щупами контактів первинної обмотки. Мультиметр має показати опір у межах від 0,5 до 3,5 Ом. Цей опір залежить від моделі котушки та автомобіля.
Наступним етапом, щоб перевірити котушку мультиметром є визначення опору на вторинній обмотці. Щупи мультиметра підключаються до контактів вторинної обмотки котушки запалювання. Опір, що відображається на екрані мультиметра має бути від 6 до 15 кОм.
Щоб перевірити мультиметром котушку запалювання, обидва отримані виміри опору слід порівняти з довідковими даними з технічного опису вашого автомобіля. Якщо фактичні показники дуже відрізняються від довідкових, то котушка запалення працює некоректно:
Як бачимо, перевірити котушку запалювання за допомогою мультиметра не складає особливих труднощів.
Найбільш поширеною причиною невідповідностей опору котушки запалення норм є коротке замикання між витками через пошкодження ізоляції або обриву проводу в обмотці котушки. Теоретично замінити пошкоджену обмотку можна, але найчастіше змінюють котушку повністю, оскільки це набагато простіше та дешевше.
Зауважте, що вимірювання опору на вторинній обмотці котушки за допомогою мультиметра має відбуватися дотриманням полярності. Червоний щуп мультиметра встановлюється на стрижні наконечника, а чорний на центральному виведенні.
Радіомагазин Radio-Shop пропонує купити різноманітні мультиметри та інші вимірювальні прилади: мультиметри UNI-T, мультиметри від компанії Digital Tech та осцилографи від найкращих виробників. На нашому сайті представлений каталог вимірювальних приладів, каталог струмових кліщів та найкращі мультиметри для авто та будинку.
У блозі нашого радіомагазину ви можете прочитати статті про те, як працюють струмові кліщі, як перевірити мікросхему осцилографом», а також про те, як проводити вимірювання обертів двигуна мультиметром.
Обов'язково завітайте до нашого магазину. Ціна на нашу продукцію, зокрема портативний осцилограф для автодіагностики, вас приємно здивує.