0
0
0
Унікальний асортимент 30 000+ радіотехнічних інструментів з доставкою 1-3 дні

Діагностика роботи котушки запалювання за допомогою мультиметра

Діагностика роботи котушки запалювання за допомогою мультиметра

Котушка запалювання у двигуні внутрішнього згоряння виконує функцію джерела високого рівня напруги. Завдяки цьому напрузі на свічці запалювання з'являється іскра, що займає паливо. При несправній котушці іскра не утвориться та автомобіль не може завестися. Як перевірити котушку запалювання мультиметром, розглянемо у статті.

Демонтированные катушки зажигания 

Як працює котушка

Котушка запалювання – це компактний трансформатор з невеликою кількістю витків дроту товстого перетину в первинній обмотці та великою кількістю гвинтів дроту тонкого перетину у вторинній обмотці. На первинну обмотку котушки надходить 12 вольт від акумулятора. Електромагнітна індукція у вторинній обмотці створює на виході кілька кіловольт, які передаються на трамблер або блок запалювання залежно від типу машини та надходять на свічки запалювання. Між електродами свічки утворюється іскра, яка підпалює паливо у циліндрах.

Перевірити котушку запалювання мультиметром можна за умов особистого гаража.

Якщо у котушці пошкоджено ізоляцію, корпус або частину проводів обмотки, вона не видає напруги, і система запалювання не може працювати правильно. Вимір опору обмоток дозволяє діагностувати справність або несправність котушки запалювання.

Проверка катушки зажигания на мультиметре

Діагностика справності котушки мультиметром

Як перевірити котушку запалювання мультиметром? Про несправність котушки можуть говорити такі ознаки:

  • підвищена витрата палива;
  • зупинка або проблеми із запуском двигуна, особливо у сиру погоду;
  • різке зниження потужності при натисканні на педаль газу,
  • "троїння" двигуна;
  • загоряння індикатора "Check Engine";
  • ривки та вібрації на неодружених оборотах.

У старих автомобілях котушку запалювання можна перевірити на іскру, тобто послідовно викручувати свічки і перевіряти кожну при включеному двигуні. Звук двигуна не повинен змінюватися, якщо свічка з відключеним дротом справна. Цей спосіб не підходить для сучасних автомобілів, оскільки може зашкодити бортову електроніку.

Перевірка котушки запалення «на іскру» – це метод наукового підбору. Більш ефективний та простий спосіб – перевірити котушку запалювання за допомогою мультиметра.

Перш ніж перевірити котушку тестером, потрібно придбати мультиметр. Зробити це можна у нашому радіомагазині.

Перевірка котушки запалювання

Опір котушки запалювання на первинній та вторинній обмотках, що вимірюється мультиметром, – це параметр, який можна знайти в технічній документації на автомобіль або в інтернеті згідно з маркою вашої машини. Важливо оглянути котушку на предмет сколів чи пошкодження корпусу та обмотки.

Мастер проверяет катушки зажигания мультиметром

Перевірити котушку запалювання мультиметром нескладно. Частою причиною поломки котушки запалення є звичайне зношування внаслідок тривалої експлуатації. У такому разі необхідно замінити стару котушку.

Першим етапом перевірки працездатності котушки є візуальний огляд. Далі слід відігнути зафіксований фіксатор і зняти з блоку запалення або трамблера дроти, від'єднати котушку і витягнути її з автомобіля.

На мультиметрі слід вибрати вимір опору в Омах. Першим етапом щупи мультиметра стосуються один одного. Якщо мультиметр працює коректно, на екрані з'явиться одиниця.

Зіставлення показань мультиметра з довідковими даними

Контактні вимірювальні щупи мультиметра підключаються до контактів обмоток котушки. Перевірити мультиметром котушку запалювання необхідно на кожній обмотці – первинній та вторинній окремо. Їхні параметри повинні відрізнятися один від одного.

Далі слід торкнутися щупами контактів первинної обмотки. Мультиметр має показати опір у межах від 0,5 до 3,5 Ом. Цей опір залежить від моделі котушки та автомобіля.

Наступним етапом, щоб перевірити котушку мультиметром є визначення опору на вторинній обмотці. Щупи мультиметра підключаються до контактів вторинної обмотки котушки запалювання. Опір, що відображається на екрані мультиметра має бути від 6 до 15 кОм.

Щоб перевірити мультиметром котушку запалювання, обидва отримані виміри опору слід порівняти з довідковими даними з технічного опису вашого автомобіля. Якщо фактичні показники дуже відрізняються від довідкових, то котушка запалення працює некоректно:

  • Занадто невелике значення опору говорить про пошкодження ізоляції, тобто відбувається замикання між витками обмотки.
  • Надмірно великий опір говорить про обрив в обмотці. 

Як бачимо, перевірити котушку запалювання за допомогою мультиметра не складає особливих труднощів.

Найбільш поширеною причиною невідповідностей опору котушки запалення норм є коротке замикання між витками через пошкодження ізоляції або обриву проводу в обмотці котушки. Теоретично замінити пошкоджену обмотку можна, але найчастіше змінюють котушку повністю, оскільки це набагато простіше та дешевше.

Зауважте, що вимірювання опору на вторинній обмотці котушки за допомогою мультиметра має відбуватися дотриманням полярності. Червоний щуп мультиметра встановлюється на стрижні наконечника, а чорний на центральному виведенні.

Радіомагазин Radio-Shop пропонує купити різноманітні мультиметри та інші вимірювальні прилади: мультиметри UNI-T, мультиметри від компанії Digital Tech та осцилографи від найкращих виробників. На нашому сайті представлений каталог вимірювальних приладів, каталог струмових кліщів та найкращі мультиметри для авто та будинку.

У блозі нашого радіомагазину ви можете прочитати статті про те, як працюють струмові кліщі, як перевірити мікросхему осцилографом», а також про те, як проводити вимірювання обертів двигуна мультиметром.

Обов'язково завітайте до нашого магазину. Ціна на нашу продукцію, зокрема портативний осцилограф для автодіагностики, вас приємно здивує.

Коментарі
Схожі статті
11.01.2023
ТОП-5 мультиметрів для домашнього використання
ТОП-5 мультиметрів для домашнього використання
Мультиметр є невід'ємним пристроєм, призначеним для виявлення порушень цілісності проводки, виявлення напруги в розетці, перевірки цілісності ТЕНів та інших електричних параметрів. В асортименті магазину Radio Shop представлений широкий вибір так..
05.06.2023
Застосування мультиметра для точних вимірів в електричних ланцюгах
Застосування мультиметра для точних вимірів в електричних ланцюгах
Розібравшись у тому, що вимірює мультиметр, ви зможете легко освоїти його функціонал. Цей універсальний прилад здатний вимірювати різні параметри, такі як напруга, струм, опір, ємність і багато іншого. Він є невід'ємним інструментом для електрикі..
20.08.2023
Як визначити справність конденсаторів за допомогою мультиметра: поради та рекомендації
Як визначити справність конденсаторів за допомогою мультиметра: поради та рекомендації
Конденсатори, ключові компоненти електронних схем, можуть виходити з ладу з різних причин. Визначити їхній стан можна за допомогою універсального вимірювального пристрою. У цьому матеріалі нашого блогу ми представимо інформацію про те, як провести пе..
17.09.2023
Як самостійно виміряти напругу в розетці мультиметром
Як самостійно виміряти напругу в розетці мультиметром
У сучасному світі, насиченому електронними пристроями, необхідно регулярно перевіряти напругу і справність електричних пристроїв, щоб забезпечити максимальну безпеку та ефективність використання. Для вимірювання параметрів в електричних ланцюгах широ..
Рекомендовані товари